Hoe kun je het nog persoonlijker maken?

Als trotse eigenaar van een prachtige winkel of bedrijf doe je er graag alles aan om het je klant naar de zin te maken.

Helemaal in de tijd waarin we nu zitten waarbij de kleinere ondernemer moet opboksen tegen de grote concerns die vooral zijn gericht op het online shoppen. Want dat is wat de klant tegenwoordig veel doet, bestellen op internet. En waarschijnlijk gaat dit in de loop der jaren alleen maar meer worden, de kinderen van deze tijd groeien op met het online winkelen en weten straks wellicht niet anders.

Wat kun je als ondernemer dan allemaal doen om de klant toch de winkel in te krijgen en ook terug te laten komen? Naast uiteraard de goede collectie of producten zorg je ervoor dat de winkel mooi en gezellig is, dat er fijn personeel is dat de klant op een vriendelijke manier helpt, dat kopje koffie aanbieden en het dus vooral persoonlijk maken. En er voor zorgen dat de gunfactor in de winkel hangt.

Op wat voor manier zou dit nog meer kunnen? Door een Wall of fame van het personeel dat er elke dag weer voor de klant is. Een fotowand van alle medewerkers met naam er bij. Hierdoor hebben klanten een naam bij een gezicht en een gezicht bij een naam. Dit maakt het persoonlijker en zal de gunfactor verhogen. En dat is wat je als ondernemer toch wilt?

Daarnaast geef je de medewerkers een boost voor hun zelfvertrouwen, want ik ben er van overtuigd dat een goede foto van jezelf veel voor je kan betekenen.

En als laatste is het een mooie decoratie voor in de winkel. Het zijn fotoplaatjes van 20×20 cm, los van elkaar te bevestigen en heel makkelijk weer te vervangen en uit te breiden.

Ook nieuwsgierig naar de mogelijkheden?